Monday, September 3, 2012

Salam Kemerdekaan Negaraku Tercinta

Alhamdulillah kita masih lagi diberi kesempatan untuk menikmati erti kemerdekaan untuk tahun ke 55.. Merdeka! Merdeka! Merdeka. Rata-rata kita semua mengerti erti merdeka namun berapa ramai antara kita yang masih tidak merdeka jiwanya? Ikhlas dari apa yang diperhatikan dan kita lalui setiap hari, dapat kita nilai sendiri sejauh mana rakyat Malaysia menghargai apa itu Merdeka.

Kita patut bersyukur dengan segala apa yang telah kita nikmati sepanjang kita hidup dimuka bumi ini. Berterima kasihlah kita pada pejuang kemerdekaan yang telah bersusah payah memerdekakan negara kita dari penjajah. Berterima kasih jugalah kota kepada pemimpin yang telah berjaya memastikan kemerdekaan kita berterusan dan seterusnya berterima kasihlah kita kepada pemimpin yang telah banyak membawa negara dan kita semua ke arah kemajuan yang tidak ternilai ini. Tahukah kita semua kemerdekaan negara akan tergugat seandainya tampuk pemerintahan kita tidak arif dalam hal mentadbir negara. Justeru itu kita patut bersyukur kerana pempimpin2 kita yg terdahulu dan sekarang telah berjaya meletakkan tahap kemajuan negara kita setanding dengan negara maju yang lain.

Kekalkanlah keharmonian negara kita yang pelbagai kaum ini. Hanya kita sebagai rakyat yang mampu mengekalkannya. Jika rakyat sesama rakyat terus bertelagah nescaya kemerdekaan kita tiada maknanya. Usah kita terpedaya dengan tipu muslihat mereka2 yang berkepentingan politik sendiri.

Tanggungjawab kita sebagai rakyat negara yang berdaulat perlu dilaksanakan sebaiknya. Pesananku buat teman-teman semua.. Peliharalah keamanan yang kita miliki ini demi anak bangsa kita seterusnya.. Jangan kita terlalu leka terpedaya dengan janji helah pemimpin yang belum pasti boleh menjaga negara seperti apa yang kita nikmati sekarang. Bersatu hatilah kita semua demi keharmonian yang berterusan.. Salam merdeka dan selamat hari raya buat anda semua :)

2 comments:

Anonymous said...

Salam kenal.... ^__^


feel free to visit my new blog :)
http://mrsnon.blogspot.com/

nyonyacyber said...

thanks for visiting my blog mrs non :)

keudara bersama FBI @ HOTFM AM CREW

MHI @ TV3 - Jan 2, 2009

Tempat Yg Telah Ku Jejaki