Tuesday, September 2, 2008

merdeka! merdeka! merdeka!

lautan manusia membanjiri dataran merdeka dan jalan berhampiran


antara yang ada..


hensem jer abg2 nih berkawad


cantiknya rama-rama nih


haaa akhirnya nabil suka dpt tgk kereta kebal.. heheh


merdeka... selamat menyambut hari kemerdekaan kepada semua rakyat malaysia.. ermm nak tahu apa aku buat sempena cuti hari merdeka yg lepas? ermm selalunya setiap tahun bila time cuti merdeka mesti balik kampung.. maklumlaa time cuti.. mana lagi nak pergikan.. tapi tahun nih lain sket.. tiba2 jer hubby aku ajak pergi dataran tengok sambutan hari merdeka.. ermmm intresting jugak kan.. bayangkan laa dah umur 33 tahun nih.. tak pernah sekali pun aku ikut serta dlm sambutan besar-besaran tu... heheh teruja sungguh...

awal-awal pagi lagi anak-anak aku dah bangun.. semuanya bersemangat sekali nak tgk perarakan hari merdeka.. tambah2 si nabil.. nak tgk kereta kebal.. heheh sian dia tak pernah tgk kereta kebal lagi... dok tengok dalam gambar jer.. so apalagi.. berbekalkan chicken finger yang digoreng dan dua botol air mineral sebagai bekalan.. heheh kita org pun meredah lautan manusia disepanjang jalan berdepan dengan dataran merdeka... ermm ramai nyer manusia.. tgk jam belum pukul 8 pagi.. tapi manusia punya la ramai.. dalam hati aku terdetik.. alhamdulillah kalau semua yang datang ni mensyukuri erti kemerdekaan... then setelah mencari port yang sesuai.. akhirnya.. kami sekeluarga melepak laa kat tepi jalan raja laut.. berdepan bangunan kwsp.. haa port yang sesuai.. very clear utk tatap perarakan sepuas hati.. dpt tgk pertunjukan udara sekali....

so ini la antara gambar2 yang sempat aku rakamkan dengan phone comel ku ini...

No comments:

keudara bersama FBI @ HOTFM AM CREW

MHI @ TV3 - Jan 2, 2009

Tempat Yg Telah Ku Jejaki