Tuesday, April 10, 2012

#H2OTwtUp

okay.. korang mesti pelikkan.. apa benda la tajuk entry aku kali ni.. actually H2OTwtUp ni sebenarnya adalah singkatan untuk group twitter or rakan-rakan twitter DS Hishammuddin Tun Hussein Onn (H2O).. so pada tarikh 16 Mac 2012 yang lepas (again sorry ya entry aku agak basi sket.. haha dah nak dekat sebulan berlangsung baru nak post kan.. ampun DS ya.. lewat sket post.. terbz dgn tugas2 harian :p) telah berlangsung satu pertemuan secara santai antara rakan-rakan twitter yang terpilih untuk bersama-sama bersuai kenal dengan tuan ampunya diri yang amat-amat cool..

memperkenalkan pegawai2 kanan beliau..

so macam biasa..kita bercerita secara santai jugak lah yer.. (harap DS merelakan tulisan santai ini coz i memang gagal kalau nak formal-formal.. :p) Aku tahu ramai antara frens yang tanya.. ehh.. apsal ko pergi jumpa menteri ek? so meh sini kita story mory okeh! Kita mulakan dulu dengan pengenalan tuan punya diri.. nescaya semua dari kita mengenali Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein Onn yang merupakan Menteri Dalam Negeri. Aku mula bersahabat (poyo tak ayat ni :p) dengannya DS di twitter sejak beberapa bulan yang lalu.. Mengenali beliau sebagai seorang Menteri bagi aku sama juga dengan mengenali Menteri-Menteri Kabinet lain secara amnya.. tapi yang pasti membezakan DS dengan yang lain, beliau merupakan seorang menteri yang amat senang untuk berkomunikasi di media baru seperti twitter.. setiap tweet yang dihantar pasti dibalas walaupun dengan sepatah perkataan.. yang penting balas memberi maksud beliau memang membaca apa yang kita tweetkan padanya. Dan satu lagi yang agak membezakan DS dengan YB lain adalah beliau sudi untuk follow aku sebagai rakan twitternya.. bestkan! haaa bukan senang tau Menteri-menteri nak jd follower pada kita.. setakat ini dalam senarai rakan twitter aku cuma ada dua menteri jer sudi follow aku dan salah seorangnya adalah DS Hisham sendiri. Thanks ya DS :)

Me with Ida (comeikan!)

Aku mendapat jemputan dari pembantu DS (Ida yang cantik manis) melalui twitter dua hari sebelum tarikh berlangsungnya twtup ini.. dengan rasa bangganya sudah pasti aku sanggup apply cuti dari boss untuk menghadiri majlis yang pada mulanya ku anggap agak formal tapi rupanya amat santai dan memberi keselesaan pada semua yang hadir..Awal-awal lagi dah sampai kat KDN dengan perasaan yang agak gementar.. i tak kenal sapa2 okay.. so buat muka selamba meredah ke KDN. Surprise sangat bila sampai kat kaunter security di tingkat bawah bila tengok list nama jemputan, wahhhh nama aku atas sekali.. wow! terpegun sekejap.. hahaha.. poyokan aku ni :p Kita orang dijemput naik ke Aras 12 Pejabat Menteri.. Sampai disana barulah aku kenal rakan-rakan yang lain lebih kurang 25 orang jemputan kalau tak silap and perempuan lebih kurang 4 ke 5 orang gitu. Sebelum dapat berjumpa dengan DS kami dihidangkan dengan minum petang dan dibawa untuk melawat sekitar pejabat DS..

Dibilik Gerakan KDN.. see! my name!!!! yeahh nampakkan betapa rajinnya aku dan twitter haha

Pertemuan kami bermula kira-kira jam 4.30 petang setelah menunggu DS menyelesaikan mesyuarat bersama pegawai tertinggi KDN yang lain.. Petang Jumaat itu amat berharga buat kami semua apabila DS sudi memperkenalkan kami dengan para pegawai tinggi kementerian.. Selepas itu dengan cerianya DS menjemput kami untuk bersama-sama berbual dan bertukar-tukar pandangan di pejabat beliau.. Pelbagai isu diutarakan dan disuarakan oleh rakan-rakan ketika ini.. And aku sekali lagi bagai tak percaya berpeluang duduk disebelah DS sepanjang sesi ini berlangsung.. wow!!! memang gabra pada mulanya.. tapi kemudiannya cool coz DS amat-amat sporting.. gelak tawa yang menyenangkan hati semua.. dan bermakna sekali DS sudi berkongsi momen-momen indah sepanjang beliau menjadi ahli politik.. dan juga kesempatan dalam menyuarakan persoalan akan senario politik masakini..

bersama pegawai-pegawai tinggi KDN

DS sedang menerangkan ciri-ciri keselamatan yang terdapat pada new MYkad

okay ini korang pasti jeleskan! haaa sportingkan! so i dah merasa sket feel as a minister! yeahh boleh ganti tempat DS pasnih hahahah verangan lagik nyonya nih!

antara yang hadir pada sesi santai di petang jumaat yang mulia :)

DS tekun mendengar luahan hati dari rakan-rakan twitternya

Wong Choong Hann - jaguh badminton negara pun turut serta :)

Secara keseluruhan bagi aku sesi bual bicara seperti ini amat bermakna dan memberi impak kepada setiap yang hadir dan memberi lebih gambaran akan pandangan dari pihak kerajaan tentang sesuatu perkara yang berlaku. Ianya juga mampu mengurangkan jurang perbezaan antara rakyat dan pemimpin agar apa saja masalah dapat diluahkan dengan lebih telus. Secara positifnya medium seperti Twitter amat berguna jika diaplikasikan sebaik mungkin oleh semua pemimpin. Sekali lagi aku amat bersyukur dipilih untuk bersama-sama mereka yang lain di majlis ini.. Terima Kasih Datuk Seri Hishammuddin.. Boss memang terbaik!

p/s: i paling x lupa bila DS first nampak muka i terus ditanya... "aik ni nyonyacyber kat mana nyonyanya? takder ruper nyonya pun" thanks DS coz remember my face yang mcm bulan bulatnya hehehe

8 comments:

Anonymous said...

tahniah

nyonyacyber said...

TQ

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

pitam aku baca ngeee
curlastt sgt ang boley dok sebelah dia tue...aku pernah jmpa dia masa sekolah dulu...masa tue ada snap pic ngan dia gak...dulu ms aktif dlm put3 mmg blh jmpa selalu gak la...mmg dia x sombong mcm menteri lain...ai loikeee...bini pun lawa ekkk

Kamsiah yusoff said...

salam...
jeles tahap maksimum ni...tak sia2 jugak ya aktif berkicauan kat twitter...

Unknown said...

wah...jeles nih...tak pernah bergambar ngan orang2 besar lagi...

nyonyacyber said...

Ayu: sweet couple kan dia dua org tu

Kak kam: dulu kami pernah bergambar ngan Tun Mahathir.. Masuk harian metro lagi picture tu hhehehe

Papa mifz: alaaa nanti tunggu Mifz jd PM lagi hebat papa mifz dot bergambar kan kan kan :)

roserose*MrsYusof* said...

huhuh..Husna..lain kali ajak kita ya...hahhaha..

Tp gambar paling cute ialah yg u duduk kat kerusi..DS diri kat kerusi tu..sungguh cool..

nyonyacyber said...

hehehe lain kali joint ok! :)

keudara bersama FBI @ HOTFM AM CREW

MHI @ TV3 - Jan 2, 2009

Tempat Yg Telah Ku Jejaki