Sunday, April 22, 2012

Program Ceria Bersama Anak Yatim, Warga Emas & Oku

Pagi tadi telah berlangsung Program Ceria Bersama Anak Yatim, Warga Emas & Oku anjuran Gagasan Anak-Anak Sembrong di Perantauan (GAAS-P). Mesti ada yang tanya apa itu Sembrong kan! Sembrong adalah nama kawasan di negeri Johor. Kenapa saya anak Kedah ada di sini? Sebenarnya saya antara rakan2 twitter Datuk Seri Hishammuddin yg dijemput untuk sama-sama memeriahkan acara pada hari ini.. Thanks Datuk Seri sudi jemput ya..

Acara pada pagi ini dimulai dengan senamrobik yang disertai oleh pelbagai peringkat umur dan bangsa. Sembrong ini uniknya disebabkan kawasan ini terdiri dari masyarakat 1 Malaysia yang amat bersatu hati. Melayu, Cina & India bersatu dalam satu kawasan. Saya belum pernah sampai ke kawasan Sembrong ini, tapi gambaran yang dilihat pagi td melambangkan kemakmuran dan bersatu hati seluruh masyarakat di sana. Insyaallah satu hari nanti mungkin saya berkesempatan untuk melawat dengan lebih dekat kawasan Sembrong ini :)

Kemudian acara diteruskan dengan pelbagai sukaneka untuk anak- anak yatim dan juga warga emas. Ada terdapat pertandingan mewarna, refleksologi dan berbagai lagi acara dan perkhidmatan disediakan. Majlis hari ini juga disertai juga oleh Jabatan Pendaftaran Negara yang diketuai oleh Pengarah JPN sendiri iaitu Datuk Jariah yang sentiasa senyum manis.. Disini sesiapa juga berpeluang untuk mendapatkan Mykad versi baru dengan lebih mudah tanpa perlu bersesak dia pejabat pendaftaran. Terima kasih untuk JPN yang memberi kemudahan kepada seluruh rakyat.

Seperti biasa kehadiran YB DS Hishammuddin sememangnya amat ditunggu-tunggu oleh semua yang hadir. Seorang pemimpin yang berjiwa rakyat. Kehadiran beliau dan keluarga banyak menceriakan majlis dan memberi kesempatan kepada semia yang hadir terutama anak2 yatim untuk beramah mesra dengan DS Hishammuddin dan keluarga yang amat peramah dan mesra sekali.

Program ini memberi kepuasan kepada yang hadir hari ni.. Terima kasih Datik Seri sekali lagi atas jemputan yang dapat memberi peluang kepada saya dan keluarga untuk sama2 merasai kemeriahan program ini.

3 comments:

roserose*MrsYusof* said...

Jelesnya Husna dpt join the event..heheheh
Anyway best entry among the best other entries..

nyonyacyber said...

thanks ya sudi baca :)

Anonymous said...

diazepam drug valium side effects chest pain - canada online pharmacy valium

keudara bersama FBI @ HOTFM AM CREW

MHI @ TV3 - Jan 2, 2009

Tempat Yg Telah Ku Jejaki