Wednesday, October 1, 2014

Apa itu Google Street View ???

Lama tak update blog.. wahhh tertiba hari ni terajin pulak nak update.. hari ni nak kisah pasal Google Street View.. haaa apa itu??? okay... aku percaya korang semua sehari dua ni mesti tengah dok gigih nak view rumah korang kan.. tak pun yang rindu kat kampung halaman mesti dok google jer alamat kampung tu kan... wahhh nampak segala sawah bendang semua..

Pada yang belum kenal apa itu google street view.. meh aku kisahkan sikit apa dia benda alah ni yer.. aku pun tak baper tahu jugak.. so aku share setakat yang aku tahu dengan korang okay.. Google Stree View ni adalah satu aplikasi yang ada pada Google Maps.. kiranya ni upgrade punya version la kiranya.. dulu bila kita masuk google map kita dapat tengok satelit image jer kan.. tak terperinci seperti sekarang.. Sekarang disiapkan pemandangan jalan 360 deg dan kita diberi pilihan nak tengok dari arah mana. Okay itu serba sedikit yang aku boleh share.. so jom kita pakat usya tengok apa yg kita dapat tengok dari Google Street View ni.. mula-mula korang pergi masuk  http://www.instantstreetview.com then boleh la korang search alamat yang korang suka.. mana tau nak usya rumah awek ker kan.. kan.. kan.. hahahha bahaya ni.. kot nampak awek tengah sidai kain pulak.. hahaha jap aku nak usya opis aku jap ya..

 haaa cer cari mana satu opis aku hehehe

 wahh aku cuba view umah mak kat kampung pulak.. aikk siap nampak my mum baru balik kedai tu.. kuikuikui hebat la google ni :)

haaa ni pulak opis sapa ek? ehh bukan opis aku jugak ker? hahaha suka nyaaa aku..

haaa so apa lagi.. korang cepat lah tengok apa hasil gambar rumah korang pulak.. ada yang tengah ketawa nampak sidai cadar kat pagar pun ada yer..tapi aku dok pikir gak,. ishh mcm x der privacy la kan. org tahu alamat depa boleh view la umah kita hikhikhik... so itu jer aku nak kongsi pagi ni... nanti later kita sambung citer lagi okay! bye!

1 comment:

Anonymous said...

penyamun,penyangak,perompak,penculik pun mesti suka bila dapat guna apps camni nanti...boleh survey risiko dulu baru baut onar

keudara bersama FBI @ HOTFM AM CREW

MHI @ TV3 - Jan 2, 2009

Tempat Yg Telah Ku Jejaki