Tuesday, July 30, 2013

tiada topic.. :p

assalamualaikum..

lama kan tak update citer.. entahlah kenapa.. masa dan mcm2 perkara yang membuatkan aku tak menyempat nak update blog.. agaknya korang pun tah tak buka blog ni lagi kan.. citer pun dah basi jer.. yer dak.. hehehe.. alhamdulillah hari ni dah fasa ke tiga kita berpuasa.. aku ada dgr sinarfm pagi semlm.. ada ustaz hassan mahmud kalau tak silap.. katanya ramadhan ni ada 3 fasa.. 10 hari pertama fasa pertama la kan.. then 10 hari selepas itu fasa kedua.. dan sekarang 10 hari terakhir masuklah fasa ketiga.. ada lagi ustaz citer tentang fasa2 puasa ni.. tapi aku tak baper ingat sangat sebab dengar pun sambil2 hantar anak ke sekolah kan.. sambil2 dok ngomel keter depan yang dipandu driver tak sekolah hehehe.. so korang apa citer puasa? aku puasa ni ada sket sedih..

Minggu pertama puasa aku dah kena admit kat Ampang Puteri disebabkan 'slipped disc'. seminggu jugaklah kena tahan kat ward. siankan.. puasa pun kat ward.. tapi meriah time berbuka incik suami tersayang akan bawa anak-anak berbuka sama-sama.. ok lupakan citer kat ward sebab aku dah keluar ward pun... tapi masih dalam pemantauan doctor, masih kena buat fisio.. masih ada rasa sengal-sengal yang kadang-kadang ada rasa sakit juga lagi pinggang aku ni.. tapi bertabahlah.. insyaallah boleh bertahan..


Ramadhan ni paling sedih sebab hajat tak kesampaian.. Hajat dihati nak berpuasa dan beribadat di tanah suci.. tapi mcm2 hal.. akhirnya visa tak diluluskan pulak.. hrmm visa hanya asbab.. Allah belum menjemputku kesana. Mungkin sebab aku belum cukup persediaan.. masih banyak hutang aku denganmu Ya Allah... insyaallah aku cuba yang terbaik menjadi muslim yang dituntut olehmu Ya Allah.. so nampaknya terpaksalah lupakan seketika hajat ke tanah suci buat masa ini.. Insyaallah hajat untuk kesana tak kan padam dalam hati ni.. insyaallah awal tahun depan pulak kita cuba apply visa..

hari ni dah ramadhan ke 21.. malam tadi dah rasa macam tak sedap badan.. hrmm pagi ni bangun terus selsema.. kepala pun berat jer.. tapi kerja tetap kerja lah kan.. malas nak manjakan diri sangat.. kena kental sket kan.. so datang kerja jugaklah.. insyaallah lepas berbuka nanti ok la kot..

so cukup dulu untuk hari ni.. selamat berpuasa untuk semua.. salam ramadhan.. kejarlah lailatul qadar disepuluh malam terakhir ini.. insyaallah janji Allah itu pasti.. 

6 comments:

ily♥ said...

Assalamualaikum kak nurul. cmne boleh slipped disc? semoga kak nurul sentiasa di bawah lindungan rahmat & barokah Allah, in shaa Allah..

nyonyacyber said...

w'salam ily.. itulah.. agaknya sbb dah byk kali jatuh terduduk.. sbb tu kot sampai slipped disc.. terima kasih atas doa ya.. selamat berpuasa dan selamat hari raya utk ily sekeluarga

Lee said...

Hi Nyonya, this coming to you from Canada...love your blog. Very impressive, and your header....mana tempat tu? Swiss Alps? And you singing 'the sound of music'? Ha ha.

Bahasa saya da out of tune, sebelum Merdaka...so have to comment champor Mat Salleh talk, ha ha.
Da habis shopping? Credit cards ada keluar asap?
Ok...salam ceria selalu dan jangan lupa gembira di hati.
Bagaikan sentiasa kedengaran alunan lagu merdu.
Lee.

nyonyacyber said...

Hi uncle lee.. Terima kasih sudi singgah blog saya.. Yeahh header photo tu di Alps, mont blanc charmonic last 2 years. I like travelling.. Moga dpt jejak canada one day :)

nyonyacyber said...

Hi uncle lee.. Terima kasih sudi singgah blog saya.. Yeahh header photo tu di Alps, mont blanc charmonic last 2 years. I like travelling.. Moga dpt jejak canada one day :)

nyonyacyber said...

Hi uncle lee.. Terima kasih sudi singgah blog saya.. Yeahh header photo tu di Alps, mont blanc charmonic last 2 years. I like travelling.. Moga dpt jejak canada one day :)

keudara bersama FBI @ HOTFM AM CREW

MHI @ TV3 - Jan 2, 2009

Tempat Yg Telah Ku Jejaki