Sunday, December 21, 2008

entry tertunggak yg tak sempat nak diupdate...

tak tahu kenapa.. sejak beberapa bulan lps.. mmg aku bz sesangat.. bz ngan kerja, bz ngan study, assignment, exam and as usual.. bz ngan kehidupan berkeluarga... byk benda yg aku nak post kat blog.. tp tak kesampaian.. ada yg aku terus terlupa pun yer... penuh halangan bila nak post entry... kadang2 aku dah bersemangat.. tiba2 pc plak buat hal.. maklumla pc kat umah tu dah minta tukar baru.. kat opis mmg tak sempat nak upadate apa2 pun... kadang2 pc ok.. connection internet plak problem.. mcm2 hal...ermm pagi nih tiba2 rasa rajin plak nak mengimbas apa yg belum aku postkan.. so korang baca la apa yg ada yer... hehhee

selasa 16 dec, 2008

lebih pukul 5 ptg.. my sister kak wie call.. na.. ayah masuk hospital tadi.. mlm nih nak kena operate.. nampak ayah letih sgt.. td lepas dialisis terus admit kat wad.. bila dr x-ray tgk usus ayah dah jatuh ke bawah.. so tak leh tangguh2.. operation kena buat hari ni jugak.. arghhh aku jadi kelam sekejap.. tak tentu arah jadinya.. panic bila dgr berita mcm tu.. sbb condition ayah sejak akhir2 nih mmg agak slow sket.. baru dua minggu lepas ayah jatuh kat masjid waktu balik dari solat jumaat.. then dua hari lepas mak cakap ayah sakit perut.. tak tertahan sakitnya.. aku rasa tak sedap hati.. then lepas dpt call dari kak wie.. aku terus call kakak aku lg sorang.. kak da... ayah masuk spital.. nak operate mlm nih.. jom balik mlm nih nak? ok.. nanti ambik aku kat umah...ok..ok.. aku nak call syam (my adik bongsu) & panie (my brother) kot2 dia org nak ikut balik gak.. dlm kepala dok pikir mcm mana la anak2 aku 3 org kat kg tu.. mak plak kat spital tunggu ayah.. aduhh serabut kepala.. sebelum call syam & panie.. aku call hubby aku dulu.. abg.. ayah masuk spital.. mlm nih kena operate.. jom kita balik... hubby aku cam biasa.. tanpa byk songeh.. ok jer dia.. so aku call syam.. syam aku nak balik kg mlm nih.. hang nak ikut tak.. mlm nih kui baper? aku masih kat opis nih.. lepas maghrib la kita bertolak.. ermm ok..ok.. ambil aku kat umah nanti.. then aku call abg panie.. alamak phone off plak.. call kak wie balik.. dia ckp kak mar (isteri abg panie) ckp.. abg panie tgh main golf.. sbb tu off phone.. alamak dia nih.. time ni la nak off phone plak.. ok tak per.. karang aku call lagik..

then aku terus balik umah.. kemas apa yg patut.. dlm hati serba salah nak bg tau boss esok nak off sbb aku baru jer masuk kerja satu hari sbb cuti exam dari last week.. tp nak buat camner.. emergency kan.. then lps solat maghrib terus keluar rumah.. g ambil syam kat danau kota.. on d way tu aku try call abg panie.. dgr jer suara aku terus dia tanya.. kul baper nak balik.. aku ckp dah on da way.. nak g ambil kak da lagik.. pastuh abg panie cakap.. ok.. lps ambil da hang terus ambil aku...hrmm orait.. then hubby aku ckp.. wohh mama nih,.. kita dah jadi taxi mlm nih.. hhuhuhu ok la abg.. nak wat camner emergency.. huhuh nampaknya lambat sket sampai mlm nih sbb byk destinasi nak kena singgah... then lepas ambil kak da kat jln klang lama.. terus ambil abg panie & kak mar kat shah alam pulak..so semua sekali kami lapan orang termasuk nabil & rizq..kita org bertolak dari shah alam dah dekat kul 11 mlm.

sepanjang perjalanan.. kejap2 akak ku call.. kejap2 adik ipar ku call.. pastuh cousin aku plak call.. alahai.. jauhnyer aku rasa nak sampai... then call mak.. tanya ayah mcm mana.. mak ckp.. ayah baru jer keluar dari operation room.. terus masuk ICU.. risaunya aku rasa.. tp mak ckp ayah dah sedar... cuma dia letih...

akhirnya kami sampai di gurun kira2 pukul 3.30 pagi..

rabu 17 dec,2008

pagi2 lagi dah bertolak ke Putra Medical Centre, Alor Star.. ayah masih kat ICU.. masuk jumpa ayah.. ayah ckp dia letih... aku cuma mampu minta ayah bersabar.. insyaallah semua tu dugaan dari Allah... sampai ptg menemani ayah di hospital.. dah petang baru ayah dipindahkan ke wad biasa..

kami semua bertolak balik ke rumah dah lewat ptg..kemas apa yg patut then bertolak balik ke kl kira2 pukul 9.30 mlm.. lepas hantar abg panie dan syam akhirnya kami sampai ampang pukul 3 pagi...

3 comments:

Anonymous said...

fuh...compact entry!

=D
salam tahun baru 2009
moga tahun ni, lebih baik dari tahun lepas

Fadhil said...

Salam Nyonya,

Aku dah lama meninjau blog engkau ni... cuma sekarang baru nak komen.

Selamat Tahun Baru. Mudah-mudahan boss teringat nak bagi bonos yg kencang, insyaallah :-)

nyonyacyber said...

maria: entry hujung tahun yg asyik tertangguh.. :p

oldstock: thanks sudi meninjau.. rajin2 lah komen lagi yer...

keudara bersama FBI @ HOTFM AM CREW

MHI @ TV3 - Jan 2, 2009

Tempat Yg Telah Ku Jejaki