Thursday, July 14, 2011

resipi ROTI PAUN

ok sbb tadi tak kasi resipi kan.. ada yang bertanya mana resipi.. so mai nak bagi resipi untuk korang cuba.. senang jer yer..

1 sudu kecil yis (kalau korang nak cepat naik tak nak tunggu lama-lama letak la lebih kurang 2- 2 1/2 sudu kecil)
1cawan air suam (ini ikut la kesesuaian doh nanti yer.. agak2 tak baper keras dan tak baper lembik)
1/2 cawan gula (kalau suka manis leh tambah lebih sket)
1/2 cawan marjerin atau butter
Tepung gandum bergantung di taruk masa menguli (nak elok pakai tepung bluekey yer.. yg buat donut tu)
1/4 cawan susu tepung
beberapa keping cheese (atau shredder cheese yg dah siap jual pun boleh)- untuk hiasan

cara-caranya:
masukkan semua sekali bahan adunan.. uli sampai lembut.. kemudian bentukkan bulat.. letakkan atas loyang pembakar, biarkan seketika hingga adunan kembang. kemudian sapukan sedikit mentega yg dah dicairkan sket di atas adunan tadi supaya bila dah bakar ianya kelihatan berkilat cantik. Korang boleh juga letakkan cheese yang dipotong2 atau beli jer cheese yg dah di shredkan untuk dihias di atas roti. Kemudian bakar dengan suhu 180 deg selama lebih kurang 10 minit. Kemudian siap untuk dimakan panas-panas.. sedap oooo.. Cubalah yer

p/s: sorry yer aku tak pandai kasi resipi elok2.. hhaha ni kira belasah jer :)

4 comments:

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

senang giler recipe ang piah...leh try nanty....sempoi gitew hahaha

mykhalis said...

mintak wife buat nie

Papa Mifz said...

betul2...kene suh wife cubo nih...

nyonyacyber said...

yeahhh sila lah mencuba yer! heheh sedap nih panas2!

keudara bersama FBI @ HOTFM AM CREW

MHI @ TV3 - Jan 2, 2009

Tempat Yg Telah Ku Jejaki

There was an error in this gadget