Saturday, June 11, 2011

::happy hour::

ok kali ni nak citer ttg movie plak.. semlm lepas diner borak2 ngan my hubby..

me: abg.. kalau mlm ni tgk wayang besh gak kan..
hubby: citer apa?
anak2: kungfu panda!!!!
me: alaaa kungfu panda nanti tengok siang hari laa.. kang awak semua ngantuk..
hubby: abih citer apa ada?
me: kita tgk kl gangster nak? cam besh jer tgk review masing2
anak2: alaaaaa kita org ikut tak ma?
me: nanti ma tgk tiket dulu
hubby: penuh la tuh kalau mlm ni..
me: (terus masuk website TGV.. setelah mencuba beberapa kali) haaaaa ada! tp show midnite kul 1.40am.. boleh ek.. but kids not allowed! hahaa nih movie ganas
anak: alaaaaaaaaaaaaaaa
me: ok.. mlm ni mama ngan ayah dulu k.. u all esok.. mama belikan tiket kungfu panda ok.. mlm nih awak semua tidor ngan mak uda..
anak2: yeaayyyy!!!
me & hubby; senyum :)) tak perlu kata apa2 haha



so, tiket yg dah kebanyakannya sold out.. terpaksa la aku ambil gak tiket couple seat yg mahal dua hengget dari biasa.. hehehe kiranya mlm ni jadilah kami merpati dua sejoli menonton KL Gangster dibawah cahaya malap.. kekekekek ok..ok.ok.. meleret2 kan cik peah nih kalau nak citer.. straight to the point pls cik peah.. pembaca anda dah bosan lawak sengal awak tu,.. ekekeke

Sinopsis KL Gangster:

KL Gangster mengisahkan seorang gangster yang dipenjarakan. Selepas keluar penjara, dia ingin membina hidup baru tetapi tersepit apabila kumpulan gangster kembali mengejarnya. Sama ada kembali ke pangkal jalan mahupun terus dengan kumpulan yang pernah menghancurkan hidupnya, semua akan jadi paparan filem KL Gangster.

(dipetik dari FB KL Gangster)


(gambar courtesy to mr google! :p)

KL Gangster dari pandangan mataku:

mula2 aku bayangkan mesti aku tertidur dlm panggung sbb showtime kul 1.40 pagi... haha tp meleset jangkaan aku.. dari mula citer sampai ending,. tak henti2 aku gelak.. mmg besh! citer aksi yang kelakar! korang mesti kena tgk.. thumbs up to Shamsyul n geng! selalu aku bayangkan citer aksi nih ada unsur-unsur ganas yang memang aku tak suka nak tonton.. tapi lain dengan citer KL Gangster ni.. ganas yang menghiburkan.. watak Malek yang dilakonkan oleh Aaron Aziz hero pujaan ku mmg besh (kali ni kita lupakan watak romantis Seth Tan okay).. mamat ni cool giler dalam filem ni.. part paling aku suka bila time dia dan Jai (adik dia) lakonan mantap Adiputra lawan sesama mereka dua beradik.. giler kentang punya cekap! mmg besh.. dan tak kurang besh bila part Zizan sbg Abg Long Fadhil kawan baik kpd Malek.. lawak tak hengat! puas hati aku gelak.. kiranya tak der masa nak menguap langsung arr..so aku bagi 4 bintang dari 5 bintang keseluruhan utk citer nih..

2 comments:

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

curlasttt aku x pernah try couple seat lagik...berbuih jelez leh tgk kl gangter tue...hentak kaki....nangess

nyonyacyber said...

hahhaha merasa la juga jd merpati dua sejoli mlm td.. hahah besh ruper2nyer ek.. wahahahah

keudara bersama FBI @ HOTFM AM CREW

MHI @ TV3 - Jan 2, 2009

Tempat Yg Telah Ku Jejaki