Tuesday, June 14, 2011

zaman dah berubah..

petang semalam aku tunaikan janji ngan anak-anak.. janji nak menonton kungfu panda.. sepatutnya tgk kelmarin.. tapi disebabkan adik ipar datang rumah, terpaksa la tukar ke hari ni. itupun setelah puas tinjau tiket.. cadangnya nak tengok kat TGV Wangsa Walk cam biasa.. sbb dekat n panggung dia besh.. tp semua penuh, terpaksa jugaklah layan kat TGV KLCC..so KLCC la aku petang semalam...


ok berbalik pada topik asal masa jenjalan kat KLCC tu tiba2 ternampak anak kecil comel jer dlm stroller.. mak aihhh main ipad.. perghhh budak2 zaman sekarang.. dulu dalam stroller mak bagi main loceng goncang2 tu jer.. tu pun kalau ada stroller.. kalau tak berguling la ko kat lantai tu main geget tikar.. hahah korang gelak ek.. betul kan.. korang dulu pun guling2 kat lantai jer tak der ipad semua tuh.. hebat kan anak-anak zaman ict nih.. serba serbi canggih..

(picture ni aku curik gambar Mirza.. anak my fren.. hahah kasi dia glamm sket)

then jalan-jalan lagi.. tup2 anak sulungku bersuara.. mama.. mama.. yer apa along jawabku.. cehh cam dialog drama la pulak.. hehhe lebih kurang cam tu la bila anak aku panggil aku.. ingatkan apa.. rupanya dok ngajak masuk butik GAP. adoiii mana dia pandai pulak brand2 nih.. nak buat apa.. aku tanya anak aku yg umur 12 tahun hari ni.. (birthday dia hari ni u all !!) tuuu GAP.. sama cam jeans Along.. jom la ma kita tgk jeans lagi.. adoiiii seluar Along tu mama beli kat GAP Bandung jer sayang.. GAP KLCC tak mampu mama aihh.. kalau mampu pun tak sanggup nak beli.. mahal la sayang.. tunggu nanti mama g Bandung lagi kita borong GAP, LEVIS ker apa ker lagi brand nyer jeans ok.. ayat-ayat memujuk ku.. padahal entah bila la aku nak kesana lagi.. ekekeke tunggu AirAsia murah lagi la tahun depan kot..


then jalan lagi.. lalu kat depan MACHINES plak.. mama.. jom.. tu IPAD2.. adoii Nabil pulak bersuara.. aikk.. adik pun dah pandai.. aku pun dengan penuh teruja masuk juga kat MACHINES.. tapi aku lebih kepada membelek menekan kekunci Mac Book.. fuhh menarik kan.. tunggu la sket hari lagi aku beli.. ngeh ngeh ngeh


then jalan lagi baru la masuk panggung tengok KungFu Panda.. nak aku review ke filem nih?? tak yah la kan.. sbb citer dia besh.. tp aku tak baper nak layan sgt.. mata lalok.. so aku layan tidoq ngan Nabil kat dlm panggung.. hahaha tengok gitu2 jer.. kelakar la jugak layan karekter Po yg montel dan comel itu...


so itu jer kisah hari minggu ku.. :p

4 comments:

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

bebudak sekarang nie bertuah sangat sebab hidup dlm dunia teknologi...kiter dulu nak telepon pun guna public phone...uwaaa hentak kaki....kungfu panda adam x sabar nk tgk...sini x smpi lg

ily♥ said...

zaman kite kecik2 dulu, hp pon xde k.nuyun...apetah lagi ipad dan brand2 vavavoom tuh...ape pun x boleh...baju brand psr mlm atau kedai pakaian hari-hari...hehe~ bdk2 skg ni advance sgt...hohoho~ tp zmn teng-teng, bola cop, rounders gak yg besh...ngeee~

tunoor73 said...

hahhh...baru tau...bkn setakat klcc tu bdk lam stroller ,ain ipad...kat tesco nilai ni pun dah berkali jumpa.....kak nord n my hubby saling berpandangan jaaa...nu tgk anak2 dok tgk bdk kecik tuuu......

nyonyacyber said...

ayu: public phone pun satu kg satu jer ada.. ahaha sadis kisah kita.. panda po tak sampai jepun lagi ek.. alahaii sian adam

ayu: hahah tu la dianyer.. zaman dah berubah kan..

kak nord: dasyat tul budak2 skerang! tak terkejar teknologi nih

keudara bersama FBI @ HOTFM AM CREW

MHI @ TV3 - Jan 2, 2009

Tempat Yg Telah Ku Jejaki