Thursday, June 9, 2011

::PakNIL::


Siapa Paknil? Aku percaya ramai antara kita yang mengenalinya. tambahan dikalangan anak-anak.. paknil sudah menjadi satu icon pada mereka. Keletah dan layanan paknil pada anak2 terutama dalam rancangan Tom Tom Bak amat2 menarik perhatian.. Karekter Paknil di senangi oleh semua lapisan umur tak kira di peringkat anak2 mahupun di peringkat warga tua. Lihat saja sambutan pada rancangan-rancangan kendalian Paknil, dari Tom Tom Bak, Jangan Lupa Lirik, Akademi Fantasia, Merisik Khabar dan lain-lain, semuanya membuatkan penonton ternanti-nanti kemunculannya. Paknil boleh berubah dari seorang yang ceria kepada seorang yg amat sensitif hatinya..

Kenapa tiba-tiba aku menulis tentang Paknil hari ni.. ermmm actually hari2 aku cuba untuk tweet Paknil di tweeternya .. dan ada dua tiga kali juga Paknil sudi membalas.. thanks Paknil ya..


semalam sewaktu mendengar Era, tersentuh hati mendengar Paknil cuba memujuk seorang pemuda yang sudah berputus asa untuk hidup.. anda boleh membacanya dalam akhbar Harian Metro pagi ini..

myMetro | Pujukan Pak Nil selamat nyawa

(keratan dari Harian Metro 9 June 2011)

Kejayaan Paknil dan group Hero Malaya juga menjadi contoh terbaik untuk semua. Betapa semangat setiakawan yang ditunjukkan oleh Paknil dan rakan-rakan artis dalam membantu Bob Kuman yang memerlukan bantuan kewangan atas sebab-sebab kesihatan beliau amat-amat tinggi nilainya.


Secara peribadi bagi aku, Paknil seorang insan yang baik hati, yang mempunyai sifat yang perlu dicontohi oleh selebriti2 lain. Beliau tidak riak dengan kejayaan yang dimiliki, tidak pernah lupa diri. Semoga Paknil akan terus kekal di hati kita semua.. Selamat Maju Jaya Paknil!


anak-anakku bersama Paknil @ Bangsar Village

7 comments:

Aznil Hj. Nawawi said...

Alahai...terima kasihlah atas tulisan ini. Ini yg membuat paknil lebIh bersemangat untuk meneruskan perjuangan. Paknil percaya, rezeki dan kelebihan yang Tuhan bagi adalah untuk dikongsi. InsyaAllah.

nyonyacyber said...

thanks Paknil sudi jengah coretan yg tak seberapa ini... alhamdulillah..

Anonymous said...

nurul g taw kat PakNil... pg td dgr kat tv citer pakNil kat Metro tu... mak terus kata... kalau ini pun dia org tak nampak, tak bg anugerah Dato'.... memang laaa... ha ha ha... tu komen mak... my kids wish dpt jumpa PakNil... their mom too... he he he... PakNil kalo dtg Labuan... cari kiter erkkk.... ha ha ha....

dr me - Nor Hanani, Labuan

Bro Framestone said...

ini yang terbaik :)

Jika la bro mampu berbakti sepertinya dan seperti bro terdahulu

nyonyacyber said...

heheh Nani alahaii turun KL hari tu naper tak ckp nak jumpa Paknil.. kalau tak leh bawa jumpa kat umah kaca AF tu... hehe

nyonyacyber said...
This comment has been removed by the author.
nyonyacyber said...

bro: yupss.. kalau semua rakyat malaysia ada perasaan mcm tu.. sudah pasti kita hidup aman damai kan.. saling bantu membantu..

keudara bersama FBI @ HOTFM AM CREW

MHI @ TV3 - Jan 2, 2009

Tempat Yg Telah Ku Jejaki

There was an error in this gadget